Villkor:

Läs våra allmänna villkor noggrant innan du registrerar dig eller handlar på LookPerfect.se. När du köper produkter accepterar och godkänner du även gällande villkor.

Betalning:.

När du handlar på LookPerfect.se kan du betala med följande betalningskort Visa, Visa Electron, Mastercard och Maestro. Betalning med betal-eller kreditkort är din garanti för en trygg och säker onlinehandel. Vi skickar inte varor mot postförskott.

Frakt:.

Fraktkostnaden är 35 kr om du beställer varor för mindre än 499 kr. Handlar du för 499 eller mer får du däremot gratis frakt. Alla beställningar levereras som standardpaket med Posten.  

Leveransvillkor:

Alla beställningar som görs på vardagar innan kl. 13:00 skickas normalt från vårt lager samma dag. Därefter kan det ta 1-4 arbetsdagar innan varan kommer fram till dig. När din beställning skickas från oss får du alltid ett mail från oss med information om hur du kan spåra ditt paket. Du kan dessutom se denna information via "Mina Beställningar" under "Min Sida" när du är inloggad på LookPerfect.se.

Fraktskador:

Om du mottar en skadad produkt ska du som kund följa våra rutiner i samband med detta. Anmäl skadan genom att logga in på LookPerfect.se och registrera ett supportärenda i kategorin "Skada på varan". Du registrerar ett supportärende via "Kundservice" under "Min Sida". Därefter kommer en av våra kundservicemedarbetare höra av sig till dig med en lösning och information om hur vi går vidare. Om du redan vid leveransen kan se att paketet och dess innehåll är tydligt skadat kan du vägra mottagandet av paketet så att det automatiskt skickas tillbaka till oss. 

Produktinformation:.

Hos LookPerfect.se strävar vi naturligtvis alltid efter att uppge exakt och korrekt information om våra produkter. Men vi reserverar oss för uppenbara fel och misstag irrelevanta för produktens användning och värde. Hör gärna av dig om du upptäcker ett fel som bör rättas. Vi reserverar oss också för att vi av olika anledningar inte kan leverera en produkt som enligt produktinformationen finns i lager.

Copyright:

Allt innehåll på LookPerfect.se ägs av LookPerfect.se och är skyddat av upphovsrättslagen enligt svensk och internationell lag. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, produktinformationen, inklusive beskrivning av produkterna, bilder / grafisk design / layout och annat innehåll på LookPerfect.se inte får laddas ner, kopieras eller på annat sätt användas utan särskilt tillstånd från LookPerfect.se.

Klagomål:

Alla förfrågningar angående klagomål, skadat gods eller fel i leveranser ska riktas skriftligen till LookPerfect.se via "Kontakt" på "Min sida". För att säkerställa en smidig och effektiv behandling, är det viktigt att du registrerar ärendet i rätt kategori. Därefter får du snabbt svar från vår kundtjänst med information om hur du ska gå vidare. Skicka inte tillbaka produkter till oss förränn du kommit överens med vår kundtjänst om detta eftersom det kan leda till förvirring och onödiga förseningar i expeditionen.

14-dagars ångerrätt:

När du handlar på LookPerfect.se, har du som konsument alltid 14  dagars returrätt enligt svensk lag. Din returrätt är giltig i 14 dagar efter leverans och måste inte motiveras. När du utnyttjar din ångerrätt kommer hela beloppet som du betalat till oss betalas tillbaka omedelbart efter att vi mottagit varan i väsentligt samma skick och mängd utan betydande försämring av värdet orsakat av förstörd/öppnad förpackning eller liknande. Du står själv för kostnaderna för att skicka tillbaka varan. 

Om du vill använda dig av din ångerrätt kan du skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar - du behöver inte meddela oss detta innan. Vi rekommenderar dock att du innan du skickar tillbaka varan skickar oss ett meddelande under kategorin "Ångra köp" via "Kundservice" på "Min sida" så att vi vet att paketet kommer och expeditionstiden blir normalt förkortad. 

Din ångerrätt har ingen påverkan på din lagpliktiga reklamationsrätt som gäller om ett fel skulle uppstå på en produkt. 

Peklamationsrätt 

Om ett fel upptäcks på en vara ska kunden, inom rimlig tid efter att felet upptäckts och borde ha upptäckts, skriftligt meddela säljaren att han eller hon vill reklamera detta. Du kan reklamera fel i upp till två år efter att du mottagit produkten. Rätten till att reklamera täcker inte normalt slitage utan endast fel eller svagheter som har uppstått vid produktionen av produkten. Om du som konsument inte reklamerar i tid förlorar du rätten att reklamera produkten. 

Fel och brister som uppstår inom sex månader efter mottagande förmodas normalt att ha funnits vid leverans. Annars är det upp till säljaren att bevisa att felet uppstått på annat sätt. 

Vid reklamation över fel och brister har konsumenten rätt att kräva reperation eller utbyte. Vid kvarvarande eller alvarliga problem kan konsument kräva att få häva köpet. Alternativt kan en prisreduktion avtalas med försäljaren mot att konsumenten accepterar produkten med de fel och brister som uppstått.

 http://ec.europa.eu/odr